Proces
Zadania realizowane będą w ciągu tygodnia, poświęcimy na nie jedną godzinę lekcyjną każdego dnia oraz będą one waszą pracą domową. Wspólnymi siłami będziemy próbowali odkryć, gdzie znajduje się matematyka.
1. Pierwszego dnia stworzymy mapę myśli i zastanowimy się co wiemy o matematyce. Omówimy także metodę, którą będziemy pracować.
2. W domu Twoim zadaniem będzie obejrzenie bajki pt. „Kaczor Donald w Krainie Matemagii”. Zadanie to każdy robi samodzielnie, jeśli masz ochotę i możliwość możesz stworzyć wspólny seans ze swoimi kolegami i koleżankami spotykając się w jednym miejscu. Przygotuj najciekawsze momenty, które zaskoczyły Cię najbardziej, możesz zapisać je na kartce.
3. Drugiego dnia spotkamy się w klasie i omówimy przygotowane przez was momenty bajki, które najbardziej was zaciekawiły. Postaramy się odpowiedzieć między innymi na pytania: Gdzie ukrywa się matematyka? Czy matematyka może być w różnych językach? Jak dogadują się matematycy? I wiele innych.
4. W domu w książce poszukasz kilku ciekawostek o matematyce, które uznasz za najbardziej interesujące. Postaraj się o nich poczytać, aby jak najlepiej przedstawić je swoim kolegom i koleżankom, aby ich również zainteresowały tak jak Ciebie.
5. Trzeciego dnia omówimy wspólnie ciekawostki, które przygotowaliście i nauczymy się pisać e-mail, który jest sposobem na komunikowanie się z innymi.
6. W domu napiszesz maila do badacza, który wyśle Ci zadanie do wykonania. Spróbuj zrobić je samodzielnie. Nie przejmuj się, jeśli Ci nie wyjdzie, zabierz ze sobą do szkoły obliczenia, które udało Ci się zrobić.
7. Czwartego dnia omówimy zrobione przez was zadanie, wspólnie sprawdzimy wasze sposoby na jego rozwiązanie i zobaczymy jaki powinien być jego wynik.
8. W domu obejrzyj zdjęcia na stronie internetowej i zrób własne zdjęcia, które przedstawią matematykę w naszym otoczeniu. Przygotuj także, ciekawostki z poprzednich zajęć i przynieś je do szkoły.
9. Piątego dnia wspólnie przygotujemy prezentację z ciekawostek, które przygotowaliście i waszych zdjęć, umieścimy ją na stronie Internetowej naszej szkoły, aby każdy mógł podziwiać to co stworzyliśmy. Wrócimy też do naszej mapy myśli, na której zaznaczymy czego zdołaliśmy się jeszcze dowiedzieć o matematyce.
Komentarze
Prześlij komentarz